Kursen genomfördes flear gånger med stor framgång på
Swedbank kontor
i Nässjö.

Få ut mer av din hemsida och använd den på ett effektivt sätt för att framgångsrikt marknadsföra dina produkter eller tjänster!

Nedan några bilder från kursen.

Bankchefen Anne Almström hälsar välkommen till Framgång på webben
Bankchefen Anne Almström hälsar välkommen till Framgång på webben
Jag började bl a med att hänvisa till en genomgång av olika företagshemsidor i Nässjö
Jag började bl a med att hänvisa till en genomgång av olika företagshemsidor i Nässjö...

Hundratals personer lyssnade på en av mina föreläsningar eller kurser. Här ovan en bild där jag pratade inför 100 företagare om säljande hemsidor.


Läs vad tidigare deltagare tyckte om kursen:

Läs kommentarar från kursdeltagarna


Kurs "Framgång på webben" i sambarbete med Swedbank i Nässjö.

Det här är kursen dina konkurrenter är rädd för att du skulle få reda på!

Förbättra din hemsida: Bli hittad på webben, få nya kunder och marknadsför framgångsrikt dina produkter och tjänster.

De flesta företagare ser sin hemsida bara som en nödvändig kostnad, som man "måste ha". Och det är inte så konstigt för 98% av alla webbplatser får ALDRIG in några intresseanmälningar eller försäljningar.

Ta steget NU för att göra din hemsida till en investering istället, som hjälper dig att göra besökarna till kunder, attraherar dina kunder, förbättrar din marknadskommunikation, stödjer din kundsupport, dina återförsäljare m.m.

Att lära sig att använda hemsidan mer effektivt istället för att bara ha några färgglada sidor gäller både stora och mindre företag. Framgång på webben har inte i första hand med pengar utan med rätt kunskap att göra.

Därför skapades kursen "Framgång på webben" i samarbete med olika näringslivskontor i Småland.

Kursinnehåll

Sökmotoroptimering

Alla pratar om det men vet du säkert hur du ska göra?

Jag kommer att förklara för dig hur Google & Co arbetar och vad du kan göra för att sökmotorerna ska hitta dig och hur din hemsida kommer högre upp i Googles sökresultat!

Mobilanpassad hemsida - varför - hur - när?

Vi ser de överallt: Människor med sina smartphones och pekplattor. Sättet att koppla upp sig till internet och ta del av information via webben har förändrats radikalt inom kort tid. Abonnemang som innehåller datatrafik (för t. ex. smartphones) har ökat med 185 % på bara ett år!

Hur ser din hemsida ut in en smartphone?

Du kommer att lära dig hur du på bästa sätt tar hand om besökare med mobila enheter och hur din strategi skulle kunna se ut.

Kontrollera investeringarna - använd dina pengar effektivt

I motsats till andra medier erbjuder internet möjligheten att effektivt kontrollera om dina pengar satsades rätt.

Hur beter sig besökarna? Hittar de det de är ute efter. Gör din marknadsföring och hemsida mer effektiv för att få ut så mycket som möjligt av dina pengar.

Sociala medier och internetmarknadsföring

Vårt sätt att kommunicera har ändrats radikalt de senaste åren.

Människorna kommunicerar via Twitter, Facebook och bloggar. Förra året fick Facebook fler besökare än Google och trenden ökar. Men är du där, där dina kunder är?

Men det inte bara att "köra igång" utan det krävs en strategi för att lyckas på sociala medier. Lär dig vad du måste tänka på.

Internetmarknadsföring

Förutom en bra placering i sökresultatet på Google, är annonser på Google (s. k. Google Adwords) ett bra och effektivt sätt för att få nya kunder - under förutsättningen man vet hur.

Lär dig hur du ska göra.

Gör besökare till kunder

Lär dig hur du attraherar dina besökare på hemsidan, få dem att stanna, att komma tillbaka och bli din kund.

Tillgänglig webbdesign (usability)

1,3 miljoner svenskar har någon form av funktionsnedsättning. De är ute på webben för att göra affärer som privatperson eller anställda på företagen.

Lär dig nu vad som krävs för att kunna ta hand om den här viktiga målgruppen!

Skicka gärna en intressanmälan till din rådgivare på Swedbank i Nässjö.

Dokumentation ut över kursen

Utöver själva kursen tillhandahåller vi en del ytterligare material som deltagarna kan ladda ner som pdf-fil. Det handlar om

  • en lista med alla länkar till t ex verktyg som finns på webben och som vi hänvisar till under kursens gång
  • en checklista med vad man ska tänka på för att sökmotoroptimera sin hemsida
  • en checklista med råd om hur en hemsida ska vara och inte vara för att göra den intressant och tillgänglig för besökarna så att man har möjlighet att göra besökare till kunder
  • en pdf-fil med en hemsida som exempel på bra webbdesign och en lista med 23 punkter som är „inbyggda“ i hemsidan för att göra webbplatsen så bra som möjligt för besökarna